photo home-2.jpg  photo kryabelog-2.jpg  photo tips-2.jpg

Followers

Eh..Eh..Thank You singgah, Nak stalk silakan, Follow sekali okay :)

Monday, January 13, 2014

Journey Back to My Hometown

Assalamualaikum..

Akhirnya final berakhir. Paper last aku pagi dr 9.00 pg sampai 11.30 pagi. After lunch for the last semester dengan kawan yang lain terus balik. Aku tak kemas apa-apa lagi. Roomate aku sampai kata ' Eh ika, kau tak nak balik ke?' hahahaa..Aku nak balik, tapi aku rasa macam barang aku tak adalah banyak sangat sampai nak ambil masa 3 hari nak kemas. Seperti dijangkakan, aku siap kemas barang dalam setengah hari je. Tapi, bilik patri memang dah padat la. aku sumbat je lah selagi boleh.


 

Begini lah keadaan pantri. Fuh! Nasib baik aku sempat sumbat. 

Disebabkan aku ni tak berapa suka punggah barang banyak2. Dahlah jauh, naik bas pulak tu. Tak sanggup aku nak bawak luggage balik macam orang lain. Banyak baju aku tinggal kat UUM je. Baju yang aku nak pakai je aku bawak balik. Bagus kan?! Hahahaha..

Masa dalam bas, tiba2 ada whatsapp masuk. From my little sister actually (Kak Omel) . Aku suruh dia sampaikan pada my mom yang aku dalam bas sekaran ni. Then, Adik aku cakap dah sampai Seremban nanti naik bas. And then, dia typing lama sangat. Aku ignored je dulu. Tengok2 dia hantar whatsapp yang panjang menjela tu siap dengan emotion.Gelak sorang2 aku.


Bas aku pukul 9.00 mlm. Aku jangka perjalanan 8 jam dari UUM ke Seremban. Sebab, before ni aku naik bas lain sampai Seremban pukul 5.00 pagi. Tiba-tiba aku naik bas ni. Pukul 3.30 pagi dah sampai Seremban. Aku punya lah takut. Rumah aku dahlah sebatu jauh dari Seremban. Untuk hilangkan rasa takut, aku pun capai phone and ada whatsapp. My roomate, Ika jugak.

Uhh! So sweet. Roomate aku balik keesokan harinya. Dia yang hantar aku sampai bas stand, and masa aku sampai, dia masih tak tido lagi. Kami pon berwhatsapp panjang berjela. Hilang sikit takot aku. Tup tup, dah Subuh. Alhamdulillah. Dalam area pukul 7 aku naik bas ke juasih and akak aku pickup kat situ. 

SAFE JOURNEY BUT ALONE. 




 photo 53577D6753C548B17E09CDB9DA2A4A9C.png

No comments:

Post a Comment