photo home-2.jpg  photo kryabelog-2.jpg  photo tips-2.jpg

Followers

Eh..Eh..Thank You singgah, Nak stalk silakan, Follow sekali okay :)

Sunday, May 19, 2013

Cinta pasar malam


kalau aku ckp cinte ‘psr malam’..korang caye x??musti xkan..sbb mustahil cinta bleh terjalin kat psr malam..tambahan lagi cinta sejati..maksud aku laki tu x player n pompuan tu pun x jugak…tapi tulah yg t’jadi dlm kisah nie…cerite die psl budak skolah form 3..

mase tu sara pegi psr malam ngan su..kat situ kan banyak kedai..then muke pon mcm2 ade…sara nie muke die x lh seberapa sgt..biase2 je…tibe adelh sorang mamat nie..mamat nie jual ayam ngan family die..name die fitri, 16..muke nt badlh comel n tinggi…sara pown jalan jalanlh kt kawasan psr mlm tu…yg si fitri nie plak duduk jelh sambil tunggu ayam die msk sambil tu die pandang2lh org yg lalu lalang..tibe2 die nmpk sara and sue..terus fitri rase mcm terpesona..sara plak buat bodoh jelh ..pastu die pon balik…fitri nie budak rokok..klu sambil jual ayam mesti ade tersangkut rokok kt telinga kanan die..mase kt rumah fitri pun baringkanlh bdn die kt katil yg lembut lagi empuk tu and terfikir ttg sara..dlm hati die b’bisik..
“sape pompuan tadi ha?sebelum nie aku x pnh nmpk die pon..tibe2 je ade..fuh..pehal aku pikir psl die nie..knl pon x tibe2 je..eee..merepak ape ntah..”
Lepas habis mengelamun, die pon b’siap2lh tuk kuar rumah n meet his member2 yg tgh tunggu kt luar sane..sambil merokok..n member die yg name hadi pon usiklh die..
Hadi : amacam ayam ko..laku ke x….???ke buang yg x abis tuh bagi kucing mkn??
Fitri :abis..ko jgn mcm di..jgn sampai kaki ku tepat ke pipimu..
Hadi :huhu…lexlh gurau x leh..
Diorang pon sambunglah hobi diorang…n minggu dpn nye tu..psrmlm pon bukaklah semula..n si fitri nie pun mule lh t/cri2 muke pompuan tu..tibe2 die nmpk..and kuar dri gerai die n beranikan diri m’dekati sara and ckp..
Fitri :hye(sambil garu2 tengkuk)
Sara :(menaikkan kening) nak ape?
Fitri :nk mintak no bleh??
Sara :boleh..bleh blah..
Fitri :huuu..x nk bagi dhlh..x yh lh ckp camtu..cm jantan..
Sara :biarlh, bukannye family ko sakit pon aku ckp cam nie..
Fitri :ish..budak nie..pikir ank org ye..klu ank beruk td dh lame kena penyepak..
Sara :mcm lh ko berani sgt..
Fitri :blahlh kau..(berlalu pergi dgn hati yg pns..kot..)
Su :sape tu??
Sara :manelh aku tau..tibe2 dtg mintak no..pikir aku karo agaknye..senang mintak senang dpt..dhlh jom..
Mase sara lalu dpn kedai fitri utk balik..si fitri sengaja mengibas2 asap ayam yg disalainya kea rah muke sara..sara terbatuk2 dan memarahi fitri..
Sara :ee…ko nie..x nmpk org ke..sukati je kibas2..ko pikir aku nie ape..tmpat p’lepasan asap ayam ko..haa!
Fitri :sape suruh ko lalu sini…pegilh lalu tempat lain..
Sara :ko nie kan..eee!!!!!!(berlalu pergi)
Fitri (tersenyum girang)
Sara dan su jalan pulang..sara pulang dgn keadaan pns..su pon tanye..
Su :ko ni dhlh..buat bodoh je..
Sara : buat bodoh ko ckp..aku bengang tol ngan die..sukati je..
Su :tulh lain kali jgn carik psl ngan budak laki..dh lah tu..x knl plak tu..
Sara :aku carik psl ape..die mintak no aku..aku mrh lh..
Su :yelh..kalau ye pon ckplh elok2..main bentak2 plak..
Besok nye tu ditakdirkan sara bertemu dgn si fitri nie kt kedai buku...sara pun ambik lh brg keperluan die tuk sekolah besok..lalu die pon ambik beberapa brg..and bwk ke kaunter utk bayar…dlm mase yg same fitri pon ade kt kaunter tuk bayar..tibe2 mase saran k byr ditakdirkan duit die tinggal kt rumah..sara pun mula tergopoh-gapah..fitri yg pelik tu mencari maklumat lanjut..
Fitri :kenape nie kak?
Akak :nie ha..x de duit..
Fitri :(menahan gelak)x de duit x yhlh beli..
Sara :(geram)ko nie knpe ha..!!
Fitri :dhlh aku mlslh nk gaduh ngan kau..bape kak die kene bayar?
Akak :8 ringgit..
Fitri :nh..kire dgn sye punye skali..time kasih..
Sara yg terkejut dengan kelakuan mamat yg tidak dimenali itu..mule rase bersalah..die x sangke org yg gaduh ngan die tu budak baik..ke ade udang di sebalik batu???
Fitri :pegilah balik..tercengang apsal..
Sara :ok…aku nk mintak maaf kt kau sbb mrh ku aritu..
Fitri :ingatkan x reti nk mintak maaf..tapi x pelh aku maafkan..
Sara :name ko sape?
Fitri :aku fitri..ko?
Sara :sara..
Fitri :name bleh thn..tpi perangai…
Sara :ape??perangai aku cam ape?
Fitri :haa x delh..ko baik..aku tau..
Sara :ok..
Fitri :so mintak no bleh??
Sara :aku x knl ko lah..
Fitri :name dh tau cmne bleh x tau??
Sara :ok..aku bleh bagi..tpi jgn jual no aku..phm??
Fitri :x de aku nk jual lh..
Lps beberapa bulan pastu fitri pun mintak kapel ngan sara kt psr mlm jugak..tpi sara bagi syarat kt sara klau nk kapel ngan die..tau ape syarat die..fitri mesti berebti merokok..then korang nk tau ape hadiah sempena first date diorang??fitri menghadiahkan sebatang pen dan liquid dari kedai buku tu…
Cite nie kadang2 mustahil gak..tapi ending die mmg romantic n x de org buat kot…bagi pen n liquid sbg hadiah first date diorang..
-THE END-





 photo 53577D6753C548B17E09CDB9DA2A4A9C.png

No comments:

Post a Comment